تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جزئیاتی از جلسه غیرعلنی امروز نمایندگان | راه‌اندازی مرکز مبادلات ارزی شرایط بازار ارز را بهتر می‌کند

  • کد خبر: ۱۵۱۴۵۳
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
جزئیاتی از جلسه غیرعلنی امروز نمایندگان | راه‌اندازی مرکز مبادلات ارزی شرایط بازار ارز را بهتر می‌کند
نماینده مردم جغتای، جوین و سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیر علنی امروز مجلس اظهار کرد: امروز جلسه‌ای به صورت غیرعلنی در باب گرانی‌ها داشتیم. در این جلسه تاکید شد خوشبختانه با ایجاد مرکز مبادلات ارزی فضای بهتری برای موضوع ارز ایجاد شده و قیمت دلار ۴۱ هزار و ۵۰۰ و نرخ حواله آن ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین و به نوعی کشف قیمت شد.

بهروز محبی نجم‌آبادی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با بیان اینکه قیمت‌های مرکز مبادلات ارزی قیمت واقعی بازار است. متاسفانه دلالی و آن سه درصد مبادلات آزاد ارزی فضا را به سمتی برده که یک انتظار تورمی و یک جو نامناسب در کشور ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: نمایندگان در حال پیگیری این موضوعات هستند و امروز هم نمایندگان خواستند احمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس بانک مرکزی نیز فردا در جلسه علنی مجلس حضور یابند.

محبی نجم‌آبادی اضافه کرد: همچنین بودجه سال ۱۴۰۲ دارای پالس‌های مثبتی برای کنترل قیمت‌هاست و دنبال موضوع شماره‌گذاری خودور‌های باقی‌مانده در مناطق آزاد هستیم. علاوه بر این مجلس تلاش دارد برای واردات خودرو‌های دست‌دوم مجوز‌های لازم را در اختیار دولت قرار دهد. علی‌رغم همه این‌ها باز هم عکس‌العمل بازار به شکل دیگری است.

نماینده مردم جغتای، جوین و سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر می‌رسد امروز دولت و مجلس در یک آزمون جدی قرار دارند چراکه براساس محاسبات روی کاغذ و بر مبنای شاخص‌های اقتصادی نباید وضع بازار اینگونه باشد. این شرایط مشخص می‌کند دلالی و سوداگری و همچنین نقدینگی سال‌های اخیر که ۵.۵ میلیون میلیارد تومان است، نیاز‌های کاذبی ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط فروش نفت و مبادلات تجاری کشور در وضعیت نسبتا مطلوبی قرار دارد و تراز تجاری‌مان نیز مثبت است. به عقیده من بهتر است مردم کمی صبر کرده و به برخی بازار‌ها مانند ارز ورود نکنند، چون معلوم نیست شرایط این بازار‌ها ادامه پیدا کند. دولت نیز قطعا با نیاز‌های کاذب بازار ارز برخورد می‌کند.

نماینده مردم جغتای، جوین و سبزوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: من نیز نامه‌ای چندبندی به رئیس مجلس ارسال و در آن تصریح کردم بررسی شرایط بازار ارز نیازمند کمیته‌های تخصصی است. باید توجه داشت آنچه که برای همه ما و قوای حاکمیتی اهمیت دارد، معیشت مردم است و باید تلاش کنیم در جهت بهبود آن اقدام نماییم.

محبی نجم‌آبادی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال طرح سوال و یا استیضاح از اعضای هیات دولت وجود خواهد داشت نیز گفت: باید توجه داشت ابهام و سوال مقدمه استیضاح است و اگر در سوالات طرح شده، مشخص شود که عدم شایستگی یک مقام مسئول منجر به بروز برخی مسائل شده، مجلس ابایی از استفاده از حق قانونی خود ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->